2013. március 20., szerda

Uszoda svéd módra

Régóta tervezem, hogy kitérek egy kicsit az uszoda világára is. Nem csak azért, mert a családban fontos szerepe van az úszásnak, hanem mert egy svéd uszodalátogatás felér egy nemzeti tanulmánnyal.
Nagyon más mint a magyar, nagyon.
A legszembetűnőbb, hogy míg a magyar uszoda a precíz, fegyelmezett, a szabályokkal kissé túlzsúfolt változatot mutatja be, addig a svéd az érezd jól magad, legyen egy jó napod verziót részesíti előnyben. Például, a svéd uszodákban lehet enni. Sőt, a büfé közvetlenül a medence mellet van, hogy ki lehessen ülni egy kellemes pancsolás, profibbaknak úszás után, és harapni valamit, vagy csak inni egy kávét amíg a gyerek még negyvenhétszer lecsúszik a csúszdán. Ja, és mint szinte mindenhol, itt is lehet enni hozott kaját is, nem szólnak érte senkire.
Ahogy sejteni lehet, minden uszodában van legalább egyvalami ami lehetőséget ad egy kis extra szórakozásra, de legtöbbször inkább több. Csúszdák időmérővel, sodrás, kisebb kinti medence, amibe ki lehet úszni, hogy a kellemes -18°C -ban is tegyünk egy kanyart...


Az uszodák fala még nem omlott le attól sem, hogy, a gyerekek beugrálhatnak a medencék széléről. Balesetveszélyes? Igen. Amennyire az is amikor csak a két végéről lehet, ott is remekül egymás fejére tudnak ugrani a gyerekek...
Ragozhatnám mennyi mindent lehet, de a lényeg, hogy szórakozásban verhetetlenek a svéd uszodák.
Nem hagyhatom ki a szaunákat, mindenhol van egy a női zuhanyzóban, egy a férfi zuhanyzóban. Nem a kedvenc helyem, bár eddig se szerettem a szaunákat, de ez mindegy is. Az egy dolog, hogy a svéd ember nem nézi meg a másik embert, de az a pucérkodás amibe itt ütköztem, nekem sok volt, pedig kicsit sem vagyok prűd. Már az öltözőben is többet tudok meg mint szeretnék, és még sokat kell gyakorolnom, hogy valóban ne lássam meg a többi embert, akkor se, ha éppen az orromtól 15 centire hajol le előttem évában. Száz szónak is egy a vége, ez a része nekem kicsit sok, de szokom.
A legtöbb uszodának van edzőterme is, akár még spa része is. Ahol eddig jártam, mindenhol vannak kedvezményes jegyek, pl. hétköznap kora délutánig. Micsoda mázli, hogy a suli legtöbbször délután van! Kellemes edzés után egy kis pezsgőfürdő...mmm... felfrissít a tanuláshoz :) Arany életem van, nemhiába, ki is használom amíg tart :)
És a kedves személyzet, a tiszta környezet (hihetetlen, de egy szendvics sem úszik a vízben, pedig ugye bent van a büfé) csak hab a tortán. Az egész annyira kulturált és annyira a szórakozásról szól, hogy szerintem aki kipróbálja, rászokik.
Hát igen, egy újabb terület amiben tanulhatnánk a svédektől...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...