2012. november 26., hétfő

Szeretem a telet

Minden évszak gyönyörű. Tavasszal ahogy az élet szárnyal, ahogy kitör a zord fogságból, boldoggá és türelmetlenné tesz. Majd végre megérkezik a nyár, a szabadság érzését hozza nekem. De jól esik az őszi lenyugvás, egy kis visszafogott béke a lelkemnek. És már itt is van a tél, a meghittség évszaka. Alkalmat ad, hogy együtt lehessünk, több időt szánjunk egymásra.


Szeretem a tél hangulatát. Hazafelé a hidegben ahogy felnézek a magas fenyőkre, nincs köd, de látni a hideget. Szeretem. Nekem barátságos, meghitt. A korai sötétben otthon gyertyát gyújtani, együtt lenni, jó dolog.
Sok élmény van amit csak a tél adhat meg nekem. Apró, ám fontos részei az életemnek. Szeretem a gyerekek sapkába-sálba keretezett kis piros arcát, hideg orrát. Szeretem ahogy a hó roppan a lábam alatt. Ahogy a pihék szállingóznak. De még az izgalmat is amivel várjuk, hogy végre essen. Szeretem a friss, harapható levegőt. Szeretek egy takaró alá bújni és forró pudingot kanalazni. Bevackolni magam a kanapén egy jó film elé más hangulat télen, a kinti hideg idő ad egy kis pluszt.
És nem utolsó sorban télen van Karácsony. A meghitt hangulat fokozhatatlan. Már erről szólnak a mindennapok, nemcsak a gyerekek várják, mi is. Nagyon, minden nap. Magával ragad az ünnep minden formája, ez a legfontosabb ünnep az életemben. Szeretem minden pillanatát, és meg is élem.
Szeretem a karácsonyi zenét a rádióban, a fenyő illatát, a karácsonyi meséket, a karácsonyi filmeket, a karácsonyi ételeket, a karácsonyi süteményeket.
Szeretem a kivilágított, feldíszített üzleteket, hogy hihetetlen mennyiségben ellepik a polcokat a karácsonyi portékák. Tudom, a Karácsony ne az ajándékokról szóljon. De ajándékozni, örömet szerezni, fontos.
Szeretem a fenyőfát díszíteni, nézni. Minden évben alig várom, hogy láthassam a fát. Igazából nagyon szeretem, hogy minden évben más fánk van, mindig pont olyan amilyennek lennie kell, mégis mindig más.
És nagyon szeretem, hogy együtt vagyok a családommal. Sokat vagyunk együtt, de ez mégis más. Nem jobb, más. Karácsonykor meg is ünnepeljük, hogy együtt vagyunk. Ez lesz az első Karácsonyunk Svédországban, már nagyon várom. Remélem hamarosan elkezd havazni, hogy gyönyörű fehér ünnepünk legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...