2012. december 16., vasárnap

Az első hóvihar

Még a múlt héten történt, hogy a gyönyörű friss hóra rátett még egy lapáttal az időjárás. Már a reggel is gyanús volt, csak úgy jutottam el a buszig, hogy a kezemet az arcom elé raktam és az ujjaim között néztem hová lépek. De sebaj, egy kis hó egy kis széllel. Délutánra gyorsan esett 40 centi hó, átlagban...

Természetesen ahol lakunk, Stockholm szélén, ennél több. A Nagy iskolájából fél kettőkor kaptam a telefont, hogy ha tudunk menjünk érte, mert bezárják az iskolát a vihar miatt. Ők már tudták amit én még ekkor sem sejtettem. Apa elment a gyerekért én pedig gondoltam elindulok haza.
Olyan sok hó esett és olyan viharos volt a szél hozzá, hogy a belvárosban több metrovonal akadozott, a buszok a külső kommunökbe egyszerűen NEM jártak. Hogy is járnának, majd ha csitul a vihar és letakarítják az autópályát, na majd akkor mennek megint. Csak semmi stressz! Ja, hogy mégis mikor?Ó, ma már nem valószínű... He??
És hogy reagál erre a svéd? Egyszerűen. Vagy birka türelemmel beáll a sorba és várja a buszt ami talán egyszer majd felbukkan, vagy hátat fordít és elmegy egy szállodába, rokonhoz, esetleg keres egy taxist aki vállalja és hazaviszi. Tényleg nem akadnak fenn még ezen sem, számomra bámulatosan és példaértékűen stresszmentesen kezelnek minden helyzetet. Senki nem anyázott a buszmegállóban, senki nem esett pánikba (rajtam kívül természetesen) mindenki nyugodtan várakozott, vagy egyszerűen megfordult.
Miután informálódtam a helyzetről, vagyis hogy ma már nem számíthatok a tömegközlekedésre, hirtelen ötlettől vezérelve elmentem vásárolni. Elvégre ha sok a cuccom akkor haza kell mennem, szatyrokkal nem kolbászolhatok céltalanul :) Próbáltam taxit fogni, de nem vállalt, aki vállalt volna mondta több lesz mint 2000 korona. Aztán három óra elteltével visszamentem a buszokhoz, hátha. Hurrá! Egy fő vonalat beindítottak, ez a pályán megy végig, mi onnan még kicsit odébb lakunk, de ez is valami. Szerencsémre a buszról leszállva egy bő fél óra alatt fogtam taxit, ami házig repített. Amit rettenetesen furcsálltam, hogy az utak le voltak túrva, simán, majdhogynem normális sebességgel ment a taxi, busz mégsem járt, hogy miért, nem tudom. De az utak a vihar elálltával valóban járhatóak voltak, és nem kevés hó esett!
Gondolhatnánk, hogy az emberek magukra lettek hagyva a hazajutás problémájával, de ez azért nem teljesen igaz:
INFO: a helyi bkv az SL kifizeti a hazajutás költségeit 800 korona alatt. Egy nyomtatványt kell kitölteni és esetemben a taxi kvittoját mellékelni. Ez megint csak példaértékű és olyan svédesen nagyon praktikus :)

nem a kép lett homályos, ennyire esett a hó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...