2013. április 3., szerda

Futás tovább

Ahogy korábban írtam, megfertőztek ezek a rendes svéd emberek a sport utáni rajongásukkal, és elkezdtem futni. Megfontoltan, fix tervvel. A cél, hogy mire jön a jó idő, már le tudjak futni akár fél órát is. Egyik barátnőmtől kaptam egy hat hetes edzéstervet, amit ő már végigcsinált és azóta is rendszeresen fut, szóval jó reklám volt hozzá. Íme:


Péntek Hétfő Szerda
1. hét 8x: 1p futás,
12x: 1p futás,
4x: 2p futás,
2p séta 24 p 1p séta 24 p 3p séta 20 p
2. hét 5x: 2p futás,
4x: 3p futás,
5x: 4p futás,
2p séta 20 p 4p séta 28 p 3p séta 35 p
3. hét 4x: 5p futás,
4x: 6p futás,
5x: 6p futás,
3p séta 32 p 3p séta 36 p 2p séta 40 p
4. hét 4x: 7p futás,
3x: 8p futás,
3x: 10p futás,
2p séta 36 p 2p séta 30 p 4p séta 42 p
5. hét 3x: 9p futás,
3x: 10p futás,
2x: 13p futás,
2p séta 33 p 2p séta 36 p 1p séta 38 p
6. hét 2x: 15p futás,
3x: 9p futás,
5 km egyben
1p séta 32 p 1p séta 30 p

Ebből az első két hétig jutottam, majd a 4 perces futásokon végképp fennakadtam. Többszöri nekifutásra sem sikerült még kínok között sem teljesítenem az ötödik négy percet. Igaz, hogy ekkorra már rég eldöntöttem, hogy nem vagyok hajlandó semmit sem csinálni, ami nem esik jól, és ha egész életemben úgy fogok futni, hogy három percenként megállok, akkor ez lesz a futási stílusom. Kit érdekel, ha közben jól érzem magam és még sportolok is? De ez mégis nagyon zavart, hogy nem megy. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy már az elejétől úgy éreztem, sokat kell gyalogolnom, és kevesebb is elég lenne talán.
Majd egy hét itthon futás nélkül, kínlódva (ez már sejtetett valamit, ha ennyire hiányzik), majd egy jótanácsot megfogadva kicsit lassabb tempóval nekiláttam ismét azoknak a fránya négyperceseknek. Nos nem sikerült, de cserébe futottam 17 percet, megállás nélkül, kellemesen, úgy, hogy jólesett! Ezután nem tehettem mást, minthogy vérszemet kaptam, és bár még mindig csupa hó az erdő, csakazértis elmentem futni egyet. Egy álom vált valóra, fantasztikus volt, szikrázó napsütés, friss levegő, hatalmas fenyők... Bár csak egy rövid kis kört terveztem elsőnek, de kétszer is eltévedtem (a havas ösvények mind egyformák, na) és összesen fél órát futottam. Megállni kétszer álltam meg, mindkétszer azért mert amikor eltévedtem, térdig süllyedtem a hóban :) De a kitaposott ösvényen gond nélkül tudtam szaladgálni. Mindezt vele közösen:


A mai nap szerzeménye. Remélem sikeres együttműködés lesz, megizzadtam mire megfejtettem az összes cipőválasztásra vonatkozó instrukciót, majd meglátjuk! Folyt. köv. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...